Waar moet je op letten bij het laten maken van autoreclame?

Autoreclame is een zeer populaire bedrijfspromotie. De zijkant van voertuigen is immers een geweldige advertentieruimte die door veel mensen gezien zal worden. Als jij wilt dat jouw potentiële klanten weten wie jij bent, plaats dan interessante autostickers. Ze reizen immers elke dag weer met je mee naar elke job die je doet. Het is dan ook een mobiel reclamebord voor iedereen die nieuwsgierig is naar de mensen die in hun buurt werken

Geef je bedrijf een kosteneffectieve boost

Het kan ook jouw bedrijf vlot een fijne kosteneffectieve boost geven. Het creëert naamsbekendheid en bouwt merkherkenning en merkherinnering op. Zoals reeds aangegeven kan het evenzo verkoopleads opleveren doordat je voor mond-tot-mondreclame zorgt.

Veel autoreclame is vervaardigd van grote, bedrukte PVC vinyl stickers die op het oppervlak van het voertuig aangebracht worden. Het ontwerpen van deze effectieve advertenties kan desondanks een beetje ingewikkeld zijn.

Door een professional autoreclame laten maken is daarom ook zeker aan te raden. Het is tenslotte een heel opvallend groot visitekaartje van jouw bedrijf. Een promotie waar trouwens maar één keer voor betaald hoeft te worden!

Dit zijn enkele aandachtspunten waar je op moet letten bij het laten maken van autoreclame.

Heb een duidelijk doel

Heb een duidelijk idee van wat jij met jouw autoreclame wilt bereiken. Probeer jij potentiële klanten naar je website te lokken? Wil je dat mensen jouw bellen? Of gaat het alleen om merkbekendheid? Precies weten wat jij met jouw ontwerp wilt bereiken, is de eerste stap om te weten wat jij absoluut in jouw ontwerp moet opnemen.

Gebruik een call-to-action of andere speciale berichten

Een goede manier om de effectiviteit van jouw autoreclame te boosten, is door een specifieke boodschap of call-to-action in het ontwerp op te nemen. Zo kun je direct zien hoeveel van jouw nieuwe klanten op deze reclamecampagne reageren. Iets simpels zoals ‘vermeld deze advertentie voor 10% korting’ is heel eenvoudig en veelal effectief.

Voeg een QR code toe

De meeste personen beschouwen hun voertuigreclame als een bewegende verkoopbevordering. Klanten kunnen je auto echter net zo goed tegenkomen terwijl deze buiten het kantoor geparkeerd staat of op locatie bij een klus.

Het opnemen van een QR code in jouw ontwerp kan in dit geval een geweldige manier zijn om iemand aan te moedigen meer informatie op te zoeken. Het is per slot van rekening een relatief nieuwe en snelle manier om offline reclame naar online informatie te linken.

Gebruik foto’s spaarzaam, of helemaal niet

In de juiste context kunnen foto’s erg krachtig zijn, maar autoreclame is daar niet altijd het juiste platform voor. Effectieve voertuig campagnes hebben welbeschouwd alles met branding te maken.

Het gebruik van jouw bedrijfslogo en -kleuren is zodoende een veel effectievere manier om naamsbekendheid te verkrijgen.

Vermijd subtiliteit en wees beknopt

Jouw publiek zou niet al te hard na hoeven te denken om de boodschap van jouw autoreclame te verwerken. Kom daarom meteen ter zake. Vermijd mogelijke opsommingen en nutteloze visuele ruis. Focus in plaats daarvan op de leesbaarheid op afstand, scherpe beelden en kleuren met een hoog contrast.

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

*
*