Waarom je auto bestickeren een goeie zakelijk keuze is
In het kort:
- Auto bestickeren is een simpele, maar effectieve manier van reclame maken, omdat je auto overal wordt gezien.
- Met een korte tekst en een simpel logo onthouden mensen sneller wat je te vertellen hebt, en dat zorgt voor vertrouwen in je merk.
- Ondanks de vele voordelen die het bestickeren van je auto brengt, moet je wel letten op je rijgedrag. Je laat namelijk een indruk achter van je bedrijf bij de weggebruikers die je tegenkomt.
Uit onderzoek van het Centraal Bureau voor Statistiek (CBS) blijkt dat een auto gemiddeld 160.000 keer per maand gezien wordt. Dit is een gemiddelde, dus als je vaker rondrijdt in je auto word je vaker gezien, en als je er minder in rijdt, word je minder gezien. Uit hetzelfde onderzoek blijkt ook dat de hoeveelheid weggebruikers en het aantal gereden kilometers jaarlijks toeneemt, wat betekent dat de kans dat je vaker gezien wordt toeneemt.
Simpel reclame maken
Het bestickeren van je auto is een hele simpele manier van reclame maken. Of je nu in je eigen autorijdt of in een bedrijfswagen, de reclame die erop staat neem je overal mee naartoe. Wanneer je even boodschappen gaat halen of naar de andere kant van het land moet; je auto wordt overal gezien. Bij de parkeerplaats, op de snelweg, in de stad of in de file, bij het stoplicht en noem het maar op. Jouw boodschap is overal direct zichtbaar.
Je laat een indruk achter
Er zit uiteraard wel een kleine voorwaarde aan een reclame op je auto. Je representeert namelijk wel het bedrijf wat je op je auto laat zetten. Als je bijvoorbeeld geen voorrang verleent of te hard gaat rijden kan dit slechte reclame zijn. Afgezien van je rijgedrag is het ook belangrijk dat je auto er goed onderhouden uitziet. Als je in een vieze auto rijdt, laat je een slechte indruk achter bij andere weggebruikers.
Meer naamsbekendheid
Door het bestickeren van je auto vergroot je direct je naamsbekendheid. Hoewel duizenden mensen je auto dagelijks zien betekent niet dat je direct duizenden extra telefoontjes of bezoekers naar je website krijgt. Vaak merk je in het begin namelijk niet zo heel veel verschil. Maar hoe vaker mensen je auto en dus je reclame voorbij zien komen, hoe eerder het onthouden zal worden. En naamsbekendheid creëert vertrouwen, zo werkt elke vorm van reclame namelijk.
Maar hoe ga je het voor elkaar krijgen dat mensen onthouden wat jij wilt overbrengen? Het allerbelangrijkste hierbij is eenvoud en herkenbaarheid. Een goede slogan of simpel logo wordt veel beter onthouden dan een poster vol met informatie. Je auto wordt vaak, maar enkele seconden gezien, in die tijd wil je graag goed herkend worden. Dus kies iets korts, houd het simpel en maak mensen nieuwsgierig.
Financiële voordelen
Maar de grootste reden om je auto te laten bestickeren is natuurlijk dat je er geld mee verdient. Je maakt eenmalig kosten om de reclame op je auto te krijgen. In verhouding met wat je eruit kan halen is het een ontzettend goede manier van reclame maken. Welke vorm van auto bestickering je ook kiest, Carwrapping, kleine of grote autostickers, je verdient er gegarandeerd geld mee.