Autonieuws

Dit zijn de veel voorkomende problemen van de Volkswagen golf GTE

De Volkswagen Golf GTE is een snelle hybride auto die nog niet zo lang op de automarkt is. Toch heeft deze auto wat mankementjes. We bespreken ze in deze blog.

Batterijproblemen van de volkswagen GTE

Een veel voorkomend probleem bij de volkswagen GTE is de batterij, vele eigenaren melden problemen met de batterijduur na enkele maanden/jaren. Voornamelijk is het de capaciteit die niet meer 100% is. Dit is natuurlijk niet wenselijk, want je wilt natuurlijk de volledige actieradius halen met je Volkswagen GTE.

De reparatiekosten bedragen gemiddeld: € 2000 

Oplaadproblemen bij de Volkswagen GTE

Nog een veel voorkomend probleem is het welbekende oplaadprobleem. Gebruikers melden dat ze de stekker er 100% zeker in hebben gedaan, maar zodra ze de auto ’s ochtends instappen is de batterij nog niet eens halfvol. Ook krijgen de gebruikers van de Volkswagen GTE meldingen dat de stekker er helemaal niet in zit. Terwijl ze deze wel in hun bolide hebben gedaan

De reparatiekosten bedragen gemiddeld: € 2000 

Software en Elektronische Problemen een veel gemelde fout

Een probleem wat minder vaak voorkomt, is het softwareprobleem bij de Volkswagen GTE. Gebruikers melden dat terwijl ze aan het rijden zijn het elektronische scherm bevriest en hierdoor de navigatie of muziek stopt. Dit is natuurlijk erg vervelend als je op de snelweg rijd en je net je afslag moet halen. 

De reparatiekosten bedragen gemiddeld: € 500 

Problemen met de Aandrijflijn

Een probleem wat vaker voorkomt dan gewenst: Het aandrijfprobleem van de volkswagen GTE. Tijdens het rijden kunnen gebruikers een schok voelen of een vertraging opmerken wanneer de auto wisselt van de elektrische motor naar de verbrandingsmotor. Dit is natuurlijk niet gewenst en ook niet goed voor je DSG-schakelbak. 

De reparatiekosten bedragen gemiddeld: € 2500 (Nieuwe DSG bak) 

Recalls en Veiligheidsproblemen

In de loop van de jaren heeft de Volkswagen GTE ook wat recall gehad Hieronder vindt u een overzichtelijk overzicht:

 Recall voor Batterijmanagement Software (2018)

  • Probleem: Een softwareprobleem in het batterijmanagement systeem kon ervoor zorgen dat de batterij onverwachts kon oververhitten.
  • Oplossing: Volkswagen riep de getroffen voertuigen terug naar de dealers om de software te updaten.

Recall voor de Stroomvoorziening van de E-Unit (2016)

  • Probleem: Bij bepaalde modellen kon de stroomvoorziening van de elektrische aandrijfeenheid uitvallen door een fout in de productie van een zekering.
  • Oplossing: De recall betrof het vervangen van de defecte zekeringen door nieuwe, om het probleem te verhelpen.

Recall voor de Bevestiging van de Versnellingsbak (2015)

  • Probleem: Er was een kans dat de bevestigingsbouten van de versnellingsbak niet correct waren aangedraaid tijdens de montage.
  • Oplossing: Volkswagen verzocht eigenaren naar de dealer te gaan om de bouten van de versnellingsbak na te trekken of indien nodig te vervangen.

Recall voor de Koppeling (2017)

  • Probleem: Bij sommige GTE-modellen kon de koppeling defect raken door een fabricagefout.
  • Oplossing: Vervanging van de koppeling bij getroffen voertuigen.

Onderhoudskosten van de Volkswagen GTE 

De onderhoudskosten van de Volkswagen GTE is niet zo zeer voor iedereen een probleem. Alleen is het onderhoud van de Volkswagen GTE aardig aan de prijs. Hieronder vind je een overzicht van de gemiddelde onderhoudskosten van de Volkswagen GTE

Regelmatig Onderhoud

  1. Olieverversing en algemene inspectie:
    • Frequentie: Eenmaal per jaar of elke 15.000 km.
    • Geschatte kosten: €150 – €200.
  2. Vervanging van lucht- en pollenfilters:
    • Frequentie: Elke 30.000 km.
    • Geschatte kosten: €50 – €100.
  3. Vervanging van remvloeistof:
    • Frequentie: Elke 2 jaar.
    • Geschatte kosten: €100 – €150.

Grote Service

  1. Grote beurt (inclusief olieverversing, filters, en uitgebreide inspecties):
    • Frequentie: Elke 60.000 km.
    • Geschatte kosten: €300 – €500.

Specifieke Hybride Componenten

  1. Batterijinspectie en onderhoud:
    • Frequentie: Aanbevolen controle bij elke servicebeurt.
    • Geschatte kosten: €100 – €200.
  2. Vervanging van de hybride batterij:
    • Levensduur: Ongeveer 8-10 jaar of afhankelijk van het gebruik.
    • Geschatte kosten: €3.000 – €6.000, afhankelijk van de capaciteit en dealer.
  3. Vervanging van de elektromotor:
    • Levensduur: Zelden vervangen, maar kan kostbaar zijn indien nodig.
    • Geschatte kosten: €1.000 – €3.000.

Remmen en Banden

  1. Vervanging van remblokken en schijven:
    • Frequentie: Afhankelijk van rijstijl en gebruik, typisch elke 30.000 tot 50.000 km.
    • Geschatte kosten: €200 – €400 per set.
  2. Vervanging van banden:
    • Frequentie: Afhankelijk van gebruik, maar meestal elke 30.000 tot 50.000 km.
    • Geschatte kosten: €100 – €200 per band.

APK en Overige Controles

  1. Algemene Periodieke Keuring (APK):
    • Frequentie: Jaarlijks na de eerste vier jaar.
    • Geschatte kosten: €25 – €50.